Edit

Skolyoz Problemi Nedir ve Nasıl Kullanılır?

Omurdaki eğrilik problemini ifade eden Skolyoz hastalığında omurganın sağa ya da sola eğilmesi söz konusudur. Doğuştan Skolyoz hastalığı görülebildiği gibi özellikle çocukluk ve ergenlik döneminde ortaya çıkan skolyozla da karşılaşılmaktadır. Skolyozun tedavi seçenekleri arasında; skolyozun derecesi ve durumuna göre egzersizler, korse kullanımı ve ameliyat bulunmaktadır. Skolyazda erken teşhis çok önemlidir. Erken teşhis durumunda ameliyat olmadan çözüm yolları üretilebilmektedir.

Bu yöntemlerden biri de skolyoz korse kullanımıyla tedavinin yapılabilmesidir. Ancak burada en önemli nokta; skolyoz hastalığının durumuna göre, hastanın yaşına göre uygun ve en doğru korsenin belirlenmesidir. Bunun için de uzman hekim tarafından kişiye özel analiz, test ve değerlendirmelerin yapılması ve en uygun korsenin kullanılmasına karar verilmesi gerekmektedir. Bununla birlikte korsenin kullanımıyla ilgili hastanın kendisine belirtilen hususları dikkatle yerine getirmesi, varsa yapılması gereken egzersizleri de korseyle birlikte ihmal etmeden yapması, skolyoz korsesi ile tedavinin başarısını belirlemektedir.  Kısacası doğru korsenin doğru hastada doğru şekilde kullanılması gerekmektedir.

Skolyoz korsesinin kullanımında hasta yakından takip edilmektedir.Örneğin; özellikle çocuk ve ergenlik döneminde kullanılan korselerin büyümeye bağlı olarak belirli aralıklarla uygun şekilde gözden geçirilmesi veya değiştirilmesi sağlanmaktadır. Dolayısıyla bu hastalığın tedavisi yöntemlerinden biri olan korse kullanımında kişiye özel skolyoz korse kullanımı önem arz etmektedir.

Yardıma mı İhtiyacınız var?
Merhaba,

Size yardımcı olabilir miyiz?